کشمش تیزابی طلایی صادراتی با قیمتی باورنکردنی

یکی از بهترین انواع خشکبار در کشورمان که هم برای صادرات و هم عرضه در بازار داخلی بسیار مفید است کشمش تیزابی طلایی می باشد که نمونه صادراتی آن در مجموعه تولیدی کشمش آراد با قیمتی باور نکردنی بوجاری و بسته بندی می شود و مشتریان می توانند با ارتباط گرفتن با مدیر فروش کارخانه جناب آقای مصطفی عینی نسبت به تامین آن اقدامات لازم را انجام دهند.

کشمش تیزابی چگونه محصولی است؟

خشک کردن میوه ها روشی است که از قرن ها پیش انجام میشده و این کار را برای بالا بردن مدت انقضای محصول صورت می دادند که یکی از آنها همان انگور است که وقتی آن را خشک می کنند تبدیل به انواع کشمش می شود، کشمش هایی که ممکن است هسته دار یا بدون هسته باشند و هم جهت عرضه در بازار داخلی کاربرد داشته باشد و هم جهت امور صادراتی از آن بهره بسیار ببرند.

یکی از این نوع محصولات کشمش تیزابی نام دارد که همان طوری که از اسمش پیداست از مایع تیزاب جهت خشک کردن محصول استفاده می کنند به این صورت که انگور وقتی چیده شد آن را به مدت چند ثانیه در مایع تیزاب داغ فرو می برند و بلافاصله بیرون آورده و آن را در مقابل آفتاب پهن می‌ کنند تا طی نهایتاً یک هفته نور خورشید محصول تیزابی را تولید کند. کشمشی که به علت دارا بودن همین مایع باعث می گردد تا دو سال مدت انقضا داشته باشد و این به خصوص برای صادرکنندگان عزیز می تواند عالی باشد که البته فقط در کشمش از این محصول استفاده نمی شود بلکه ممکن است در محصولی مانند قیسی یا هر نوع میوه خشک شده دیگری نیز استفاده کنند.

حال در ادامه باغدار و کشاورز تصمیم می گیرد یا به این کشمشی که روی آن مایع تیزاب در برگرفته شده گوگرد بزند یا نزند که اگر گوگردزنی روی آن انجام دهد محصول حاصل کمی روشن تر می شود در واقع همان باری که به آن کشمش تیزابی طلایی می گویند و اگر نزند محصول کمی تیره تر می گردد یا بهتر بگوییم قهوه ای تیره که در این صورت کشمش خرمایی حاصل می شود و هر دوی این محصولات برای صادرات بسیار مناسب هستند هر چند جهت عرضه در بازار داخلی نیز بسیار از آن بهره می برند.

حال که دانستید کشمش تیزابی چگونه محصولی است باید در ادامه بدانید که تولیدکنندگان آن در کشور کدام مناطق هستند و از نظر کیفیت هم به تولیدات آنها هم اشاره خواهیم کرد.

منطقه تاکستان استان قزوین، ملایر استان همدان، بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی و قوچان استان خراسان رضوی از تولیدکنندگان اصلی محصول اشاره شده می باشند که تقریباً تمام کسانی که در زمینه کشمش فعالیت می کنند به خوبی با نام این مناطق آشنا بوده و حداقل یکبار خرید را از آن انجام دادند اما لازم است که این مورد گفته شود بیشترین میزان حجم تولید محصول اشاره شده به منطقه تاکستان استان قزوین و ملایر استان همدان برمی گردد که حتی مشتریان آن طرف آبی هم با این دو منطقه به خوبی آشنا هستند و گاهی اوقات که با این مجموعه تماس می گیرند می گویند که به عنوان مثال ما کشمش تاکستان یا کشمش ملایر را می خواهیم که این به شهرت دو منطقه گفته شده، اشاره دارد.

اما مهمترین نکته بحث برمی گردد به کیفیت تولیدات مناطق اشاره شده: به صورت کلی اگر جنس مرغوب و باکیفیت می خواهید که خوش رنگ و خوش گوشت باشد که البته نرخ آن هم کمی گران‌تر از تولیدات سایر مناطق در کشورمان است قطعاً باید از تاکستان استان قزوین و مناطق اطراف آن زیر شال، اسفرورین و نرجه که همگی با نام تاکستان آنها را می شناسیم خرید خود را انجام دهید در غیر این صورت محصولات ملایر، بناب، ملکان و یا قوچان استان خراسان همگی در یک سطح کیفی قرار دارند و قیمت همگی آنها نیز پایین تر از تولیدات تاکستان می باشد پس به صورت کلی این برمی گردد به کشوری که قصد صادرات کشمش را به آنجا دارید یا حتی اگر بخواهید در بازار داخلی این محصولات را عرضه کنید.

کشمش تیزابی چگونه محصولی است؟

قیمت کشمش تیزابی قزوین

در بالا اشاره کردیم که منطقه تاکستان استان قزوین باکیفیت ترین نوع کشمش تیزابی را در کشورمان تولید می کند که مجموعه تولیدی کشمش آراد هم در شهرک صنعتی خرمدشت واقع در همین شهر شهر واقع شده است و یعنی سفارشات شما از تولیدات تاکستان برایتان بسته بندی و ارسال می گردد.

اما در حال حاضر که در آبان ۱۴۰۱ هستیم قیمت هر کیلو کشمش تیزابی صادراتی تاکستان در کارتون های ۱۰ کیلویی خالص کیلویی ۶۰ هزار تومان درب کارخانه فاکتور می گردد که اگر آن را برای بازار داخلی بخواهید در کارتون ۹ کیلویی بسته بندی آن انجام می‌گیرد که در واقع هشت و نیم کیلو کشمش و نیم کیلو وزن کارتون است و در حال حاضر هر کارتن ۵۲۵ هزار تومان فاکتور می شود.

اما تولیدات مناطق دیگر که در بالا به آن پرداختیم حدود ۶ درصد ارزان تر از تولیدات تاکستان می باشند آن هم در بهترین کیفیت ممکنشان. طبیعتاً جنس ضعیف و کیفیت پایین، قیمت پایین تر هم خواهد داشت و این دیگر بسته به شرایط شماست کدام یک از کیفیت های این نوع کشمش را سفارش داشته باشید و مشتری به دنبالش باشد.

موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که قیمت محصول اشاره شده در فصل ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه آن کاهش داشته و با توجه به افزایش نرخ ارز توجیه صادراتی آن در حال حاضر بسیار وجود دارد و برای بازار داخلی که تا چند ماه پیش همین کشمش را هر کارتونی ۶۰۰ هزار تومان خریداری می‌کردند این نرخ می‌تواند بسیار مناسب باشد و از طرفی این مجموعه این تضمین را به شما می دهد که قیمتی باور نکردنی برایتان فاکتور گردد چرا که به عنوان مثال همین کیفیت را برندهای دیگر شناخته شده در بازار ایران هر کارتونی حدود ۱۰ هزار تومان گرانتر به مشتری نرخ می دهند که شما اگر نمونه جنسی از این مجموعه دریافت کنید و آن را در کنار نمونه جنس دیگری از تولیدات سایر مناطق قرار دهید به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد که نرخ بسیار مناسبی در این مجموعه برای مشتری لحاظ می گردد.

قیمت کشمش تیزابی قزوین

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما