کشمش تاکستان بهتر است یا کشمش ملایر؟

تقریباً تمام کسانی که در زمینه انواع کشمش فعالیت دارند این سوال را دارند که آیا کشمش تاکستان بهتر است یا کشمش ملایر. در پایین پارامترهای مورد نیاز برای بهتر بودن یک کشمش را بیان می‌کنیم و در ادامه شمایید که تصمیم می گیرید کدام بهتر خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت مویز هسته دار با ما در تماس باشید.

کشمش تاکستان قزوین

منطقه تاکستان استان قزوین به همراه شهرهای نرجه، شال، اسفرورین و اک تولیدکننده انواع کشمش در کشورمان شناخته می شود و میزان تولیدی این منطقه از ایران نیز بسیار بالاست به گونه‌ای که موجودی بالا یا پایین این شهرها برای قیمت‌ گذاری کشمش در فصل بعدی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

به صورت کلی این مناطق در زمینه تولید کشمش آفتابی و کشمش تیزابی فعالیتی بسیار بالا دارند یعنی بیشترین میزان حجم تولیدی کشمش های این مناطق مربوط به دو محصول اشاره شده است اما در کنار آن محصولات دیگری نظر کشمش انگوری طلایی، کشمش عسکری، مویز شانی و مویز فخری هم در اختیار داشته و هر ساله تولید می کنند.

وجود حدود ۲۰ کارخانه در این شهر و مناطق اطراف آن کار بوجاری و فرآوری این محصولات را انجام داده و در قالب بسته بندی کارتونی ۹ کیلویی برای بازار داخل و ۵ و ۱۰ کیلویی خالص برای صادرات مورد استفاده قرار می دهند که یکی از همین مراکز مجموعه تولیدی کشمش آراد می باشد که در شهرک صنعتی خرمدشت واقع در شهر تاکستان است.

برای استعلام قیمت مویز سرخ می توانید مستقیما با مدیر فروش کارخانه ارتباط بگیرید.

محصولات این مناطق هم به صورت بدون دانه و بدون هسته بوده و هم به صورت دانه دار و از دیرباز انگور این منطقه به درصد قند بسیار بالا شهره بوده است به گونه‌ای که آنقدر انگور این منطقه شیرین است که وقتی آن را می خورید اصطلاحاً دل آدم را میزند و همین موضوع هم باعث شده برعکس شهری مانند ارومیه که درصد بسیار زیادی از انگورهای آن تازه خوری به فروش می رسد اما در این شهر بیش از ۹۰ درصد انگورهای آن تبدیل به کشمش و مویز می شود.

این ویژگی که دیرترین منطقه‌ای در ایران است که انگور های آن چیده می‌شود و حتی تا اوایل مهرماه هم ممکن است برسد باعث گردیده قند انگور در بالاترین میزان خود باشد چون سرما دیرتر وارد این منطقه شده و باغدار و کشاورز اجازه می دهد انگور اشاره شده بیشترین استفاده را از زمین برده و کاملاً رسیده شده آن را می چیند و چون کشمش از آن به وجود می آید خشک کردن آن باعث تولید یک کشمش قنددار و باکیفیت خواهد شد.

طلایی ملایر ⇓

کشمش تاکستان قزوین

کشمش ملایر همدان

ملایر استان همدان نیز یکی از تولیدکنندگان اصلی انواع کشمش محسوب شده و درصد تولید قابل توجهی به خود اختصاص می دهد آنقدری تولیدات این منطقه از ایران بالاست که در برخی از کشورهای واردکننده کشمش محصول اشاره شده را با نام ملایری می شناسند.

به منظور اطلاع از قیمت کشمش آبگیری تاکستان با کارشناس ما در ارتباط باشید.

به مانند تاکستان و شهرهای اطراف آن که در زمینه تولید محصول آفتابی و تیزابی بسیار قدرتمند ظاهر می شوند این منطقه از همدان نیز تولیدات را با همان میزان حجم در اختیار داشته و محصول دیگری را نیز در میزان بسیار بالا تولید می‌کند و آن کشمش طلایی نام دارد و طبیعتاً سایر کشمش های فله ای و مویزها را نیز تولید کرده و یا فرآوری می کند و یا به همان صورت فله ای (بوجاری نشده) به فروش می رساند.

کارخانه های بیشتری نسبت به تاکستان در این شهر واقع شده و اکثر آنها نیز صادرکننده های قوی بوده که بازار هدف آنها کشورهای روسیه و عراق می باشد و زمانی هم اوکراین بود اما در حال حاضر این کشور از دایره مشتریان کشمش ایرانی خارج شده است.

اما انگورها در شهر ملایر استان همدان به مانند شهرهای دیگری نظیر زنجان و ابهر استان زنجان، زودتر چیده می شوند به گونه‌ای که نهایتاً تا اواسط شهریورماه ادامه پیدا می‌ کند و همین موضوع باعث تولید انگور کم قند و کم شیرین شده و طبیعتاً کشمش حاصل نیز همین ویژگی‌ها را خواهد داشت چون سرما زودتر به این منطقه وارد می‌ شود و حتی همین موضوع باعث غافلگیر شدن برخی از باغداران و کشاورزان شده که گاهی هم خسارت به محصولی که بر روی زمین پهن گردیده شده است که عموماً بارش باران می باشد خواهد شد.

به منظور مطلع شدن از قیمت مویز افغان درجه یک با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

طلایی تاکستان ⇓

کشمش ملایر همدان

حال به چه نتیجه ای می رسید؟

واقعیات انواع کشمش مربوط به دو منطقه اصلی تولیدکننده این محصولات در کشورمان که مربوط به تاکستان و ملایر بود در بالا گفته شد اما واقعیت دیگری هم می ماند و آن قیمت محصولات دو منطقه است. اگر تاجر یا خریدار این محصولات هستید به‌ خوبی می‌دانید کشمش تاکستان گران‌ تر از کشمش ملایر می باشد و این گرانی بی علت نیست.

در واقع تا به حال به این گونه بوده که اگر جنس باکیفیت و مرغوب و خوش رنگ و لعاب می خواهید به دنبال محصولات تاکستان باید بگردید و اگر جنسی ضعیف، رقابتی و با قیمتی ارزان می گردید قطعا تولیدات ملایر بسیار به کارتان خواهد آمد. شما اگر تاجر باشید و قصد صادرات این محصولات را داشته باشید قطعاً باید از کارخانه های دو شهر اشاره شده بازدید داشته و حضوری نسبت به مقایسه دو بار بپردازید.

جهت استعلام قیمت کشمش آفتابی خشک با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

همیشه قرار نیست جنس مرغوب و باکیفیت صادر کرد گاهی اوقات مشتری به دنبال خرید جنس ضعیف است و همین سیاست باعث گردیده در این مجموعه که همیشه جنس مرغوب و سطح بالا تولید میشد جنس ضعیف، هم لول تولیدات ملایر هم تولید شود و در اختیار مشتری قرار داده تا ایشان تصمیم بگیرد کدام بار به کار خواهد آمد مثالی را در پایین ذکر می کنیم.

کشمش تیزابی گوگردی در بهترین کیفیت خود در حال حاضر برای صادرات در اواسط خرداد ۱۴۰۲ به کیلویی ۸۲ هزار تومان می رسد حال این مجموعه ۲ نوع کشمش تیزابی دیگر را هم در اختیار دارد که یکی با قیمت ۶۷ و دیگری با قیمت ۷۳ هزار تومان است و وقتی که مشتری به کارخانه تشریف آورد هر سه محصول جلوی ایشان قرار داده می شود تا اقدام به انتخاب داشته باشند.

اینکه محصولات کدام منطقه بهتر است کاملا نسبی می باشد و شما باید برای تامین هدف و خواسته خود به دنبال بهترین بار بگردید این بار گاهی اوقات ممکن است مرغوبترین نوع این کشمش باشد و گاهی ارزانترین، مهم این است که کار تاجر و کار صادرات راه بیفتد.

تیزابی با قیمت ۷۳ جنس ارزان قیمت این تولیدی برای صادرات ⇓

حال به چه نتیجه ای می رسید؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما