سایت فروش مویز فخری مراغه

حبه های انگور سیاه پس از خشک شدن تبدیل به مواد خوراکی دیگری می شوند، این دانه های سیاه رنگ که کشمش مویز نام دارند ظاهری شبیه کشمش دارند طعم آن ها شیرین است و می توان آن را جایگزین قند،شکلات و نباتی برای خوردن چای کرد، مویز فخری مراغه یکی از باکیفیت‌ترین مویز های تولید شده در کشور است که از طعم خوبی هم برخوردار است.

سایت فروش مویز فخری مراغه

مشخصات مویز فخری مراغه اصل

مشخصات مویز فخری مراغه اصلمویز فخری اصل در کنار قیمت مناسب از طعم خوبی نیز برخوردار است، هر چه رنگ مویز تیره‌تر باشد، نشان از برتر بودن کیفیت آن دارد.

خواص مویز فخری مراغه اصل؛

۱-پیشگیری از آلزایمر: آلزایمر یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی ترس این را دارند که به آن مبتلا شوند این بیماری غیر واگیر که از علایم می توان به حواس پرتی زیاد اشاره کرد،اگر درمان نشود به طوری افزایش پیدا می کند که فرد آدرس محل زندگی و حتی عزیزان خود را نیز به خاطر نمی آورد،مویز این خاصیت را دارد تا از این مشکل جلوگیری کند.

۲-درمان بیماری های قلبی عروقی: ورود ماشین ها به زندگی انسان ها سبب کم تحرکی ، چاقی و اضافه وزن انسان ها شد.همین موضوع می تواند  باعث بروز مشکلات قلبی و عروقی شود،مویز می تواند در درمان بیماری های قلبی و عروقی موثر باشد.

۳-دیابت: یکی از انواع بیماری های غیر واگیر است که امروزه محدودیت سنی برای مبتلایان  خود ندارد، به طور کلی دو نوع دیابت داریم در یک مورد انسولین در بدن ترشح نمی شود و در مورد بعدی انسولین به میزان کافی ترشح نمی شود که همین امر باعث می شود میزان قند خون کاهش پیدا نکند. مصرف کشمش مویز می تواند تا حدودی به درمان دیابت کمک کند.

۴-سرطان ها: شاید بارها شنیده باشیم که علت مرگ کسی ابتلا به بیماری سرطان بوده است ‌سرطان از نوع بیماری های غیر واگیر است که امروزه بشر را به خود درگیر کرده است، سرطان انواع مختلفی دارد،برخی قابل درمان هستند در بعضی از موارد نیز متاسفانه باعث مرگ افراد می شود. مویز به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد می تواند از ابتلا به سرطان در افراد جلوگیری کند.

فرآیند تولید مویز فخری مراغه

فرآیند تولید مویز فخری مراغه به طور کلی فرآیند تولید مویز فخری به چند صورت امکان پذیر است.

•خشک کردن با نور آفتاب

•خشک کردن در سایه

•خشک کردن در دستگاه های مخصوص

 

در حالت کلی باید انگور هایی که رسیده را جمع آوری کرد، خوشه ها را با استفاده از قیچی به قسمت های کوچک تر تقسیم کرد، اگر میوه ای پلاسیده یا دچار خرابس شده باید آن را از بقیه جدا کرد،چرا که می‌تواند باعث خراب شدن بقیه انگور ها شود، هم می تواند در کیفیت مویز به دست آمده تاثیر بگذارد، بعد از انجام دادن این مراحل انگور های آماده شده را با طناب در جای که می خواهید آویزان کنید تا خشک شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما