آیا امکان بسته بندی کشمش با کارتون خریدار وجود دارد؟

در زمینه خرید کشمش یکی از بیشترین سوالاتی که از مدیر فروش هر مجموعه ای در زمینه این محصولات، می شود این است که آیا امکان پر کردن کشمش در بسته بندی کارتونی خودمان یا همان خریدار وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است به چه صورت.

برای اطلاع از قیمت کشمش پلویی کارتونی با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

انواع بسته بندی های کشمش در ایران

ابتدا لازم است این موضوع بیان شود که کار خشک کردن انگور که در انتهای آن کشمش به وجود می آید بر عهده باغدار و کشاورز است و این قشر می باشد که این عمل را انجام می دهد و کارخانه های کشمش در کشورمان کار بوجاری و فرآوری این محصولات را انجام می دهند یعنی دم کنی، شستشو، سورتینگ، روغن زنی و بسته بندی. پس یکی از قسمت های خط تولید در هر کارخانه کشمش، بسته بندی است.

لازم به ذکر است در کشورهای پیشرفته تولیدکننده این محصولات نظیر آمریکا و ترکیه با دستگاه صنعتی، عمل خشک کردن انگور صورت می‌ گیرد که به این صورت ضایعات کمتری در پی داشته و در وقت و هزینه هم صرفه جویی خواهد شد موضوعی که در کشورمان به خاطر شرایط بغرنج مالی اکثر کشاورزان و باغداران امکان پذیر نیست.

برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی با ما در تماس باشید.

اما اگر قرار باشد در مورد بسته بندی انواع کشمش صحبت کنیم باید بگوییم یا به صورت کارتونی است و یا سلفونی که تقریباً تمامی کارخانه های کشمش که کار بوجاری و فرآوری این محصولات را انجام می دهند بسته بندی آنها به صورت کارتونی می باشد که این محصولات ممکن است سه لایه یا پنج لایه باشد و از اوزان ۳، ۵، ۹، ۱۰ و ۱۲ کیلویی برخوردار هستند.

آن کشمش های سلفونی که شما در بازار می بینید مربوط به شرکت‌ هایی نظیر برتر و گلستان می باشد که خود واسطه و دلال به شمار می روند یعنی بار از کارخانه ها خریداری کرده و در درون سلفون های خود پر می‌ کنند و با قیمت گزافی در بازار به فروش می رسانند.

به عنوان مثال در اوایل تیر ۱۴۰۲ قیمت هر کیلو کشمش پلویی سوپر درب کارخانه ۹۴ هزار تومان می باشد اگر بخواهید آنها را به صورت سلفونی خریداری کنید در بسته های ۴۰۰ و ۸۰۰ گرمی این شرکت ها، کیلویی ۱۵۰ هزار تومان می‌ باشد که متوجه میزان سود قابل توجه ای نوع بسته بندی خواهید شد.

نمونه ای از بسته بندی سلفونی ⇓

انواع بسته بندی های کشمش در ایران

بسته بندی کشمش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ابتدا باید بگوییم که تا قبل از جریان تحریم ها که قبل از سال ۹۷ بر می گردد حتی در این مجموعه یعنی مجموعه تولیدی کشمش آراد واقع در شهرک صنعتی خرمدشت شهر تاکستان استان قزوین قرار بر این بود که دستگاه بسته بندی سلفونی هم در کارخانه تجهیز شود که متاسفانه بعد از این جریانات و مشکلات خاص پیش آمده باعث گردید صادرات این محصول به شدت افت کند و اصطلاحاً میزان فروش در بازار بین المللی به شدت کاهش یابد.

جهت اطلاع از قیمت کشمش سبز با شماره هایی که در سایت مشاهده می کنید تماس بگیرید.

برنامه به این صورت بود که برای صادرات قرار بود کشمش را در قالب بسته بندی سلفونی به مشتریان تحویل دهیم نه برای بازار داخل، و البته حاشیه سود مناسبی هم برای شخص کننده این کار به عمل می آورد که این پروسه بعد از جریانات به وجود آمده کنسل شد.

اما در حال حاضر در این مجموعه و به جرات می توان گفت تمامی کارخانه های کشمش بسته بندی به صورت کارتونی است که دارای وزن هایی است که در بالا به آن اشاره شد اما این کارتون ها هم باید یک سری ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان آنها را صادر کرد و گرنه ممکن است لب مرز صادر کننده دچار مشکل شود.

اما ویژگی های بسته بندی کارتونی کشمش، باید موارد زیر باشد:

  1. اینکه ساخت کجا است باید بر روی کارتون درج گردد بهتر است به دو زبان این کار صورت گیرد.
  2. سیب سلامت و شماره پروانه بهداشتی باید روی کارتون درج گردد.
  3. آنالیز محصول باید درج گردد.
  4. تاریخ تولید و تاریخ انقضا هم باید روی کارتون خورده شود.

به صورت کلی کیفیت ورقه های کارتون بسیار مهم است به خصوص برای بازار صادرات که باید حتماً ۵ لایه باشد و عملیات شیرینک هم انجام شود چرا که در طی عملیات بارگیری و ترانزیت ممکن است کارتون کشمش از هم بپاشد و شیرینک کردن از این کار جلوگیری به عمل می آورد.

بسته بندی کارتونی لمینتی ⇓

بسته بندی کشمش باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

چگونه می توان کشمش را درون کارتون خریدار پر کرد؟

این موضوع ممکن است به دو صورت صورت گیرد یا اینکه شخص خریدار یا آن شرکتی که کشمش را تهیه می‌ کند خود، کارتون دارد، (کارتونی که با ویژگی های یک بسته بندی کشمش مطابقت داشته باشد) خیلی راحت هزینه کل منهای هزینه کارتون خواهد شد و آن شرکت یا شخص، کارتون را به کارخانه فرستاده تا کشمش به جای بسته بندی در کارتون خودی، در کارتون شخص خریدار یا شرکت خریدار انجام گیرد.

جهت استعلام قیمت و روش خرید مویز اصل با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

اما حالت دیگری هم داریم که ممکن است اصلاً کارتونی نداشته باشد که در این صورت باید مبلغی را به عنوان هزینه طراحی کلیشه بپردازد، کلیشه اشاره شده را برای ما می فرستد و ما هم برای شرکت کارتن ساز و شرکت کارتون ساز، بعد از چاپ و آماده سازی، آنها را برای کارخانه فرستاده تا پروسه بسته بندی کشمش ها صورت گیرد.

توجه داشته باشید مورد اشاره شده برای جنس کارتون هایی می باشد که از نوعی چاپی باشند نه آنهایی که لمینتی هستند، چون پروسه لمینت سنگین تر و با هزینه بیشتری صورت می گیرد هر چند کلاس کاری هم بالاتر خواهد رفت اما کارتون های چاپی هم کیفیت قابل ملاحظه‌ای دارند و در این مجموعه هم دو تا از طرح های بسته بندی آنها به صورت چاپی است و یکی هم لمینتی.

در حال حاضر که در اوایل تیر ۱۴۰۲ هستیم قیمت کارتون کشمش به صورت ده کیلویی که پنج لایه باشد و لمینتی ۲۰ هزار تومان و اگر چاپی باشد ۱۵ هزار تومان برای کارخانه ها فاکتور می شود و البته هزینه طراحی کلیشه هم برای شخص خریدار هم بین ۵ تا ۶ میلیون هزینه بر خواهد بود اما تا ۶۰ هزار کارتون را می تواند روی آن، کشمش پر کند.

موضوع بسیار مهم دیگر این است که برای حجم های خرید زیر ۱۰ تن این پروسه امکان پذیر نیست و اصلا شرکت کارتون ساز زیر ۱۰۰۰ کارتون کشمش چاپی را ارسال نمی کند پس این موضوع را در نظر داشته باشید. اما برای بازار داخل کما اینکه چند عدد از مشتری های همین مجموعه در کارتون های سفید برایشان کشمش پر می کنیم و یک لیبلی هم که دارای شماره تماس شخص خریدار هستد روی آن درج می گردد و به این صورت شما از دو تن به بالا هم می توانید ثبت سفارش با این رویه داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی ملایر با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

بسته بندی کارتونی به صورت چاپی ⇓

چگونه می توان کشمش را درون کارتون خریدار پر کرد؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما