مرکز خرید کشمش سبز تیزابی

تا به حال مطلبی در مورد نحوه تولید کشمش و نقش تیزاب در تهیه آن خوانده یا شنیده اید؟

ما در این مقاله میخواهیم شما را با روند تولید کشمش سبز تیزابی آشنا کنیم. همانطور که میدانید برای ماندگارتر کردن میوه جات خشک کردن آنها بهترین راه است. از طرفی علاوه بر حفظ طعم خوش میوه ها موجب غنی تر شدن خواص آنها نیز میشود. انگور سبز هم یکی از میوه هایی است که از دبرباز خشک میشده و کشمش سبز از آن بدست می آمده که به وفور از آن استفاده میشود.

مرکز خرید کشمش سبز تیزابی

خاصیت انواع کشمش سبز تیزابی

خاصیت انواع کشمش سبز تیزابی

 

خشک کردن کشمش سبز به آسانی انجام نمی گیرد لذا شکل و روش خشک کردن هر میوه ای متفاوت خواهد بود. دانه های انگور در پوست خود الیاف بسیار محکمی نسبت به سایر میوه ها دارند این الیاف از خروج آب جلوگیری میکنند و لذا زمان بیشتری لازم است که آب انگورها خارج شده و خشک شوند.

 

علت اینکه نمی توانیم وقت زیادی را صرف کرده و صبر کنیم تا انگورها خشک شوند این است که علاوه بر مسئله ارزشمندی زمان، با طولانی تر شدن زمان خشک شدن انگور، نهایتا دانه ها دچار پوسیدگی میشوند و کشمش بدست آمده مرغوب نخواهد بود.

 

تنها راه حلی که وجود دارد این است که لایه پروتئین و چربی روی انگور را که الیاف متشکل از آنها هستند را از بین برد و خروج آب را تسریع بخشید. نیاکان ما برای اینکار از سنگ شغار استفاده میکردند با پیشرفت علم و تکنولوژی مردم ترجیح دادند از محلولی بنام تیزاب برای اینکار استفاده کنند چراکه برای به دست آوردن سنگ شغار باید شاخ و برگ درختان اشنان را که سبز و زنده بودند را میسوزاندند اما با تولید محلول تیزاب از زحمت و خسارت بیشتر جلوگیری بعمل می آمد.

در این میان بهتر است درباره اطلاعات بیشری کسب کنیم.

از خواص مهم و معروف کشمش سبز تیزابی به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • قند طبیعی و بدون ضرر برای افراد مبتلا به دیابت
  • خوشبو شدن دهان و مجاری تنفسی
  • ترمیم کننده
  • منبع غنی آنتی اکسیدان
  • منبع غنی انواع ویتامین های مورد نیاز بدن
  • تقویت کننده قلب
  • کاهش دهنده چربی خون
  • آرامش بخش اعصاب

همین عوامل که از نظر علمی و پزشکی و طب سنتی ثابت شده هستند امروزه خرید کشمش سبز را بیشتر کرده است.

آنالیز کشمش صادراتی به اروپا

آنالیز کشمش صادراتی به اروپا امروزه تمرکز روی این مسئله هست که صادرات ایران تنها نفتی نباشد. علاوه بر نفت محصولات کشاورزی ایران هم به اندازه و با کیفیتی تولید میشوند که قابل صادر کردن باشند. در میان محصولات کشاورزی و خشکبار کشمش و پسته جایگاه بسیار خوبی در ایران دارند و بسیار مناسب برای صادرات و سودآوری هستند.

 

از نظر تولید محصولات کشاورزی بعد از خرما، کشمش جایگاه دوم را دارد. بزرگترین تولیدکنندگان کشمش در جهان کشورهای ایران، شیلی، ایالات متحده و ترکیه هستند. ایران در این زمینه سابقه صد ساله دارد و بخاطر شرایط اقلیمی بهترین منطقه برای پرورش انگور و تهیه کشمش است و بعنوان بهترین منبع برای خرید انواع کشمش از نظر سایر کشورها است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما