کارخانه انواع کشمش در ایران

کشمش از جمله سومین محصولی است که در ایران بعد از فرش و پسته به سایر کشورها صادر می شود. کشمش از خشک کردن انگور به عمل می آید. کشمش سرشار از ویتامین های B، کلسیم و پتاسیم است. خاصیت آنتی اکسیدانی این محصول برای درمان و یا جلوگیری از سرطان کولون و معده بسیار مفید است.

مشتریان می توانند مغز تخمه آفتابگردان را هم به صورت فله ای و در کیسه و هم به صورت فرآوری شده در کارتون خریداری نمایند.

کشمش برای خوشبو شدن دهان و از بین بردن آب اضافی بدن و تقویت حافظه بسیار مفید است. این محصول بسته به نوع خشک شدن و موادی که در ساخت و خشک کردن آن استفاده می شود متفاوت است. در روم کشمش به عنوان جایزه و هدیه به کسی که عبادت گاه را تزیین میکرد و برندگان مسابقات ورزشی هدیه می شد.

 

انواع کشمش: کشمش سبز قلمی، کشمش زرد، تیفی، مویز سیاه و قرمز و کشمش آفتابی که هر کدام نحوه درست شدنشان متفاوت است. کارخانه کشمش باید مجهز به تجهیزات و استانداردهای لازم باشد.این کارخانه ها در سراسر شهرها و استان های ایران قرار دارند.

کارخانه انواع کشمش در ایران

مراحل تولید کشمش در کارخانه

مراحل تولید کشمش در کارخانه

 

مراحل تولید کشمش در کارخانه عبارتند از شست و شو، گوگرد زنی، خشک کردن، غربال کردن و طبقه بندی و سورتینگ و در نهایت بسته بندی محصولات.

 

کشمش ها در ابتدا توسط تجهیزات و وسایل کارخانه به خوبی شست و شو داده می شوند. در این مرحله کشمش ها از خاک و برگ پاک می شوند و وارد مرحله شست و می شوند و بعد از آن کشمش ها به مدت 4 تا 5 ساعت گوگردی می شوند و بعد از آن به مرحله خشک کردن می رسند، در این مرحله بسته به مسافتی که قرار است کشمش ها صادر شوند آب و رطوبت آن ها گرفته می شود تا وقتی به مقصد رسید تازگی خود را از دست ندهد.

 

یکی از مهم ترین ویژگی های کشمش ظاهر آن یکنواخت و رنگ و شکلی براق و زیبا است که در مرحله سورتینگ، توسط دستگاه سورت لیزری این کار انجام می شود و در نهایت کشمش ها جلا داده می شوند و سپس وزن و بسته بندی می شوند. پخش انواع کشمش به دو صورت فله و بسته بندی شده در بازار در حال انجام است. کشمش پلویی، از دسته کشمش های پرطرفدار در ایران برای هتل ها و رستوران ها و حتی خشکبار فروشی ها به شمار می رود.

نمایندگی پخش انواع کشمش

نمایندگی پخش انواع کشمش

کارخانه تولیدی کشمش در همه جای ایران از جمله ملایر،اصفهان و قوچان و… وجود دارد. تولید کشمش طلایی از جمله کشمش هایی است که در کشورهای اروپایی خواستاران بسیاری دارد.این کشمش به روش سنتی و قدیمی و با استفاده از محصولات قلیایی تولید می شود. این محصول از کشمش های بی دانه ای که در آخر شهریور ماه به عمل می آیند تولید می شود. در این روش برای اینکه انگور زود خشک شود از محلول قلیایی استفاده می کنند که رنگ کشمش ها را زرد می کند.

مشتریانی که مغز تخمه آفتابگردان بسته بندی را هم به صورت عمده و هم به صورت جزئی قصد خرید آن را دارند بدانند که آنها را می‌تواند با قیمت ارزان تر از بازار در این مرکز و درب کارخانه به صورت حضوری و غیرحضوری تهیه نمایند چون نوع خریدتان از تولید به مصرف و بدون واسطه خواهد بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما