مرکز خرید کشمش بوانات

کشمش بوانات از بزرگترین تولیدات خشکبار و گیاهی در این شهر محسوب می شود. شهرستان بوانات واقع در شمال شرقی استان شیراز با داشتن هزاران هکتار باغ های انگور به یکی از بهترین تولید کنندگان کشمش در سراسر ایران تبدیل شده است. کشمش ماده بسیار مغذی و مفیدی بوده که در تمام طول سال یافت می شود.

مرکز خرید کشمش بوانات

نحوه تولید کشمش در بوانات

نحوه تولید کشمش در بوانات این شهرستان یکی از منابع اصلی درختان گردو و تاکستان های انگور می باشد که دارای انواع مختلفی از انگور است. در انگور های مختلف بیش از 95 درصد محصولات این شهرستان، انگور خلیلی بوده که بیشتر به صورت تازه خوری مصرف می شود و بخشی از آن به کشمش تبدیل می شود. سالانه به طور میانگین در حدود 8 تا 10 هزار تن کشمش تولید می شود. در شهرستان بوانات فرآوری و تولید محصولات همچنان به روش های سنتی انجام می گیرد اما امروزه برای بیشتر شدن محصولات از شیوه های جدید تری نیز کمک می گیرند مانند شیوه جدید داربستی و یا پیوند درختان که سبب افزایش میزان انگور و فرآورده های آن می شود.

 

کشمش های تولیدی این شهر در دو نوع پرطرفدار سبز و قرمز می باشند که به کشمش قرمز اصطلاحا کشمش آفتابی و پلویی نیز می گویند. در تهیه این نوع کشمش انگور را پس از چیده شدن در زیر نور آفتاب و در محیطی به دور از گردو غبار پهن می کنند تا انگور ها خشک شده و رنگ قرمز و یا قهوه ای در آیند. کشمش سبز که به کشمش تیزابی نیز معروف است در محلولی به نام تیزاب خوابانده می شود و سپس در سایه آن را آویزان می کنند تا خشک شود. هر یک از این کشمش ها کاربرد و مصارف خاص خود را دارند.

فروشنده عمده انواع کشمش

فروشنده عمده انواع کشمش کشمش از گذشته تاکنون در سراسر ایران و در گونه های مختلفی تولید و عرضه می شوند و افراد زیادی از این خشکبار قوی و مفید استفاده می کنند. کشمش سرشار از خواص مفیدی بوده و آنتی اکسیدان است، بدن و حافظه را نیز بسیار تقویت می کند. شهرستان هایی در ایران وجود دارد که منبع اصلی عرضه و فروش کشمش به شمار می آیند از جمله تولید کشمش بوانات.

 

سال هاست که این شهرستان در این زمینه فعالیت می کند و به فروش عمده و صادرات به مناطق مختلف داخلی و خارجی مشغول می باشد. برای خرید انواع کشمش و مصرف آن می توانید به تمامی فروشگاه های غذایی و خشکبار فروشی ها مراجعه کنید و یا به صورت اینترنتی از وب سایت های مواد غذایی آنلاین اقدام به سفارش و خرید نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما