صادرات کشمش آفتابی بی هسته

کشمش آفتابی بی هسته را از انگور های رسیده ای که فاقد هسته بوده به دست می آورند. در واقع تولید این فرآورده، نیاز به نور آفتاب دارد تا رطوبت گیری شود. این محصول، نوعی خشکبار می باشد که هم در داخل کشور، مصرف بالایی دارد و هم در بازار های جهانی، از مشتریان بی شماری برخوردار است. به همین دلیل، سالانه، تناژ زیادی از آن، به کشور های مختلف از جمله کشور های همسایه صادر می شود.

کشمش آفتابی بی هسته

دسته بندی انواع کشمش آفتابی

انواع کشمش آفتابی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد که عبارتند از:

 

شیوه تولید این محصولات به این یک شکل بوده و تنها لازم است که ابتدا انگور های جمع آوری شده از سطح باغات را به طور کامل شست و سپس آن ها را در مقابل آفتاب قرار داد. با گذشت چند روز، فرآیند رطوبت گیری طبیعی انجام و کشمش ها حاصل می شوند. نور آفتاب در مجموع رنگ کشمش ها را تیره تر می کند.

 

کشمش های پلویی را هم می توان زیر مجموعه کشمش های آفتابی دانست. همچنین مویز های مختلف که ممکن است هسته دار یا بی هسته باشند نیز به همین شیوه تولید شده و در این گروه جای می گیرند. کیفیت و طعم انواع کشمش آفتابی، بسیار مطلوب بوده و چون هیچ گونه ماده و یا مواد شیمیایی به آن افزوده نمی شود، یک محصول کاملا طبیعی و بدون عارضه می باشد.

 

البته در یک دسته بندی دیگر می توان کشمش های آفتابی را به درجه یک و دو تقسیم نمود. کشمش های آفتابی درجه یک، نوع مرغوب و با کیفیت آنها هستند که در بخش صادرات نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کشمش های درجه دو، از نظر کیفیت در درجه پایین تری قرار داشته و قیمت کمتری هم دارند.

بازار خرید انواع کشمش آفتابی

صادرات کشمش بی هسته

بازار خرید انواع کشمش آفتابی همواره، رونق زیادی دارد. چرا که این خشکبار، به عنوان یک ماده غذایی و دارویی به کار می رود. صادرات کشمش آفتابی نیز بیانگر رونق بالای بازار خارجی آن می باشد. این امر، ارزآوری مناسبی را برای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی آن به دنبال خواهد داشت.

 

اما آنچه قیمت خرید انواع کشمش آفتابی را رقم می زند، نوع و کیفیت آنها می باشد. در واقع قیمت و کیفیت، رابطه مستقیمی دارند. نوع بسته بندی که خود، نیازمند صرف هزینه می باشد، به عنوان عاملی دیگر در تعیین قیمت تمام شده محصول، شناخته می شود. ظاهر، مشتری پسندی و طعم آنها هم از اهمیت به سزایی برخوردار هستند. شیوه خرید نیز نوسانات قیمتی زیادی را به دنبال دارد. خرید عمده و مستقیم، موجب کاهش شدید قیمت می گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما