بهترین منطقه تولیدکننده کشمش در ایران کدام است؟

اگر در زمینه انواع کشمش فعالیت دارید چه به عنوان خریدار و عرضه کننده و چه تولید و بوجاری کننده باید بدانید که بهترین منطقه تولیدکننده کشمش در ایران کدام شهر یا استان از کشورمان می باشد.

برای استعلام قیمت کشمش قهوه ای با مدیر فروش این مجموعه تماس بگیرید.

مناطق تولیدی کشمش در کشورمان

ایران یکی از تولیدکنندگان انواع کشمش در دنیا شناخته می شود و در واقع جز پنج تولیدکننده اول کشمش در دنیا هستیم که زمانی هم جز سه صادر کننده برتر هم بودیم اما در حال حاضر وضعیت صادرات ایران هر روز بدتر از روز قبل می شود.

مناطق بسیاری در کشورمان هستند که انگور تولید می کنند و همان طور که می دانید کشمش در واقع همان خشک شده انگور است که یا در سایه عمل خشک شدن انجام می گیرد یا در آفتاب که ممکن است به انگور مایع تیزاب و گوگرد هم بزنند که تبدیل به محصولاتی می شود که تاریخ انقضای بالایی هم دارند و بیشتر برای صادرات مناسب هستند.

اما اگر قرار باشد مناطق اصلی تولیدکننده انگور و کشمش را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • استان قزوین در شهرهایی نظیر تاکستان، نرجه، اسفرورین و شال
  • استان همدان و شهر ملایر
  • استان مرکزی و شهر خنداب
  • استان آذربایجان شرقی در شهرهایی نظیر ملکان، مراغه و بناب
  • استان خراسان رضوی در شهرهایی نظیر خلیل آباد، کاشمر و قوچان

مواردی که در بالا به آن اشاره شد از نظر میزان حجم تولید انواع کشمش در کشورمان سرآمد هستند و مناطق دیگری نیز وجود دارند که انگور و متعاقباً کشمش هم تولید می کنند اما میزان تولیدی آنها به اندازه موارد بالا نیست به همین جهت نیز به آنها اشاره نشد.

جهت اطلاع از روش پخش انواع کشمش در کرج به صورت روزانه می توانید با مسئول فروش کارخانه تماس داشته باشید.

در کشورمان انگورهای متفاوتی رشد و نمو می کند که می توان به فخری، عسگری، بی دانه، شاهانی، یاقوتی و غیره اشاره نمود و دقیقاً از تمام اینها کشمش هم در انواع مختلفی تولید می شود و یا به صورت فله ای در کیسه و گونی فروش آن ها صورت می گیرد و یا به صورت بوجاری شده در کارخانه که درون کارتون بسته بندی آنها انجام می شود.

محصول پلویی آفتابی ⇓

مناطق تولیدی کشمش در کشورمان

انواع کشمش تولیدشده در ایران

در بالا به آن پرداختیم که کدام مناطق تولیدکننده انگور و کشمش هستند و به صورت مختصر هم بر روی انواع کشمش صحبت شد اما یک سری اسامی در مورد انواع کشمش وجود دارند که در حجم زیادی خرید و فروش شده و یا برای صادرات مورد استفاده قرار می‌گیرد که در پایین به آن می پردازیم.

برای اطلاع از قیمت کشمش پلویی کارتونی با شماره های مندرج در وب سایت و کارشناسان ما هماهنگ شوید.

به صورت کلی اگر قرار باشد کشمش ها را نام ببریم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. کشمش پلویی آفتابی که به رنگ قرمز و سیاه است و بیشتر برای بازار داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.
  2. کشمش تیزابی در دو حالت گوگردی و بدون گوگرد که رنگی قهوه ای دارد و هم برای بازار داخل و هم صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. کشمش انگوری طلایی که زرد رنگ است و فقط برای صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. کشمش سبز و زرد قلمی که کشیده است و بدون هسته و هم برای بازار داخل و هم صادرات مورد استفاده قرار می گیرد.
  5. انواع کشمش های فله ای که به صورت کیسه و گونی به فروش می رسند و بیشتر آفتاب خشک هستند و از آن یا برای مصارف دام و طیور استفاده می کنند و یا برای مصارف آبگیری مانند کشمش عسکری.
  6. و در انتها انواع مویز چه به صورت بدون هسته و چه به صورت هسته دار که چون میزان تولید این محصولات خیلی بالا نیست بیشتر برای بازار داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

لازم به ذکر است کشمش ها بیشتر برای صادرات مورد بهره برداری قرار می گیرند و اگر میزان صادرات کم یا ناچیز باشد حجم قابل توجهی از آن روی دست باغدار باقی خواهد ماند. تقریباً تمام کارخانه ها به خوبی می دانند که باید و بیشتر بر روی صادرات این محصولات کار کنند نه فروش در بازار داخلی، اما چون وضعیت صادراتی تمامی محصولات کشاورزی نرمال و مساعد نیست و شرایط کشمش حداقل طی چند سال اخیر همیشه متشنج بوده و علی الخصوص نرخ ها رو به افزایش هستند و این باعث گردیده مشتری داخل، کمتر از گذشته به سمت خرید آن متمایل شود.

برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی با ما در تماس باشید.

محصول زرد قلمی ⇓

انواع کشمش تولیدشده در ایران

بهترین منطقه تولیدکننده کشمش در ایران

در واقع نمی‌ توان یک نسخه نهایی برای پاسخ این سوال نوشت و به این صورت عمل می کنیم که هر کدام از کشمش ها در یک منطقه از ایران باکیفیت تر و بهترین می باشند که برای اینکه شما بیشتر متوجه این موضوع شوید در پایین به آن می پردازیم:

  • مورد ۶ بالا که در مورد انواع کشمش صحبت کردیم در مناطقی از استان فارس بهترین هستند یعنی اگر به دنبال خرید انواع مویز هستید این منطقه محصولات باکیفیت تری نسبت به سایر مناطق تولیدکننده آن دارد.
  • مورد ۴ بالا در شهرهای کاشمر و خلیل آباد استان خراسان رضوی بالاترین کیفیت ممکن را به خود اختصاص می دهند و این محصول انحصاری از ارزش صادراتی بسیار بالایی برخوردار بوده چون تقریبا در هیچ جایی از دنیا به این باکیفیتی کشمش اشاره شده را تولید نمی کنند.
  • مورد ۳ بالا در شهرهای ملکان، مراغه و بناب استان خراسان رضوی بهترین محسوب می شوند و این محصولات که بیشتر برای صادرات به کشورهای عربی مناسب است به صورت بدون دانه بوده و اگر شما جنس مرغوب و باکیفیت را برای بهترین کشورهای عربی می خواهید از انواعی از این مناطق خرید خود را انجام دهید.
  • مورد ۱ و ۲ بالا مربوط به تاکستان استان قزوین است منطقه ای از ایران که مجموعه تولیدی کشمش آراد که شما در یکی از سایت های آن در حال خواندن این مقاله هستید در این شهر واقع شده و مرغوب ترین و بهترین نوع این کشمش را در کشورمان تولید می کند. لازم به ذکر است مورد ۵ هم می توان به همین منطقه نسبت داد و بهترین نوع کشمش های فله ای در اختیار این شهر است آن هم به دلیل دارا بودن بالاترین میزان قند کشمش در ایران که یک دلیل ساده و علمی دارد و آن اینکه چون دیرترین منطقه ای در ایران است که انگور چیده می شود و اصطلاحاً انگور رسیده شده چیده می‌شود به همین دلیل میزان قند آن به بالاترین میزان خود رسیده و طبیعتاً کشمش حاصل نیز پرقند و شیرینی بالایی به خود اختصاص می دهد.

برای اطلاع از قیمت مویز فخری با ما تماس بگیرید.

مویز ریش بابا ⇓

بهترین منطقه تولیدکننده کشمش در ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما