قیمت کشمش آفتابی برای شروع فصل چند خواهد شد؟

قیمت کشمش آفتابی برای شروع فصل چند خواهد شد؟ سوالی است که تقریباً درصد قابل توجهی از باغداران سطح کشور وقتی که با این مجموعه در شهریورماه تماس می‌ گیرند می‌ پرسند که در پایین در مورد پیش بینی نرخ این محصول پرفروش در بازار داخلی بیشتر صحبت خواهیم کرد.

برای اطلاع از قیمت کشمش تیزابی با ما در تماس باشید.

کشمش آفتابی یا آفتاب خشک

یکی از محصولات پرطرفدار و البته پرفروش در بازار داخلی کشمش آفتابی نام دارد یا همان آفتاب خشک که هم به صورت فله‌ ای و بوجاری نشده به فروش می‌ رسد و هم بوجاری شده و البته سورت شده درون کارتون که به محصول سورت شده کشمش پلویی گفته می‌ شود. در هر دو صورت محصول اشاره شده چه به صورت هسته‌ دار باشد و چه به صورت بدون هسته در بازار داخلی بسیار پرفروش است اما برای صادرات اصلاً از این محصول استفاده نمی‌ گردد پس توجه داشته باشید کشمش‌ هایی که به صورت طبیعی خشک می‌ شوند نظیر آفتاب خشک یا سایه خشک به علت اینکه تاریخ انقضای کوتاه‌ تری دارند مناسب برای صادرات نیستند.

برای اطلاع از قیمت مویز هسته دار با ما در تماس باشید.

روال تولید آن بسیار ساده است کافیست انگور را که در شهریورماه چیدند بر روی آفتاب پهن کنند حال ممکن است زمین باغ باشد یا آسفالت و یا حتی ایزوگام، شدت نور آفتاب انگور را علاوه بر اینکه خشک می‌ کند رنگ آن را سرخ خواهد کرد پس یکی از ویژگی‌ های کشمش آفتابی یا آفتاب خشک رنگ سرخ محصول است یا قرمز پررنگ و حدود دو هفته طول می‌ کشد که انگور تبدیل به کشمش شود اما همه چی به شدت نور آفتاب برمی‌ گردد اگر یک روز آسمان ابری باشد طبیعتاً آفتاب شدت نور لازم را ندارد پس طبیعی است که یک روز مدت زمان آن بیشتر طول بکشد.

برای تولید کشمش اشاره شده تقریباً هیچ هزینه‌ ای نیاز نیست انجام گیرد اما مهم‌ ترین ریسکی که باغدار به جان می‌ خرد این است که اولاً طی آن دو هفته باید در کنار بارش باشد یعنی باغداران و کشاورزان هنگامی که انگور را پهن می‌ کنند باید در کنار آن هم بخوابند تا خدای نکرده دچار دستبرد نشود از طرفی اگر باران بیاید طی این دو هفته ممکن است خسارت‌ های جبران ناپذیری به کشمش اشاره شده گردد.

پهن کردن انگور برای تولید محصول آفتابی ⇓

کشمش آفتابی یا آفتاب خشک

بهترین تولیدکنندگان کشمش آفتابی در ایران

تقریبا تمام مناطقی در ایران که انگور در اختیار دارند کشمش آفتابی هم تولید می‌ کنند آن هم به علت اینکه هزینه‌ ای در پی ندارد به واقع در حال حاضر کشاورزان و باغداران از نظر مالی شرایط مناسب و مساعدی ندارند و ترجیح می دهند از روش‌ هایی استفاده کنند که بار مالی کمتری برایشان داشته باشد به خصوص اینکه در سال جاری یعنی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ شرایط صادراتی کشمش مساعد و مناسب نیست به همین جهت باغداران و کشاورزان در سال جدید تصمیم دارند بیشتر رو به تولید محصول آفتابی بیاورند تا کشمش‌های دیگری نظیر تیزابی یا انگوری.

به منظور اطلاع از قیمت کشمش آبگیری تاکستان با کارشناس ما در ارتباط باشید.

اما اگر قرار باشد مناطق اصلی تولیدکننده کشمش اشاره شده را نام ببریم باید به نام تاکستان استان قزوین به عنوان پیشرو در تولید محصول آفتابی اشاره کرد، در رتبه های بعدی ملایر استان همدان، بوانات استان فارس، قوچان و کاشمر استان خراسان، بناب و ملکان استان آذربایجان شرقی و ابهر استان زنجان را می‌ توان اشاره نمود که بالاترین عیار تولید این نوع کشمش فقط و فقط مربوط به تاکستان استان قزوین است. محصولات این منطقه علاوه بر اینکه بالاترین درصد قند را در کشورمان دارند از نظر رنگ محصول هم چهره زیباتری چه به صورت فله‌ ای و چه به صورت فرآوری شده در کارخانه به خود اختصاص می‌ دهند.

توجه داشته باشید ما در کشورمان هم نوع هسته دار کشمش آفتابی را داریم هم نوع بدون هسته و مشتریان بدون هسته بسیار بیشتر از نمونه هسته‌ دار هستند و در نظر داشته باشید کشمشی که وارد کارخانه نمی‌ شود و به صورت دستی و سنتی بوجاری می‌ گردد و اصطلاحا پاک می‌ شود برای مصارف آبگیری مشتریان، از سراسر ایران مورد استفاده قرار می‌ گیرد محصولاتی که به آن روغن پارافین زده نخواهد شد اتفاقی که در خط تولید کارخانه می‌ افتد و به آن کشمش آفتابی‌ هایی که سورت می‌ شود روغن پارافین خوراکی هم آغشته می‌ گردد پس برای مصارف آبگیری نمی‌ تواند مناسب باشد.

برای استعلام قیمت کشمش قهوه ای با مدیر فروش این مجموعه تماس بگیرید.

محصول آفتابی فله ای ⇓

بهترین تولیدکنندگان کشمش آفتابی در ایران

قیمت کشمش آفتابی برای  مهر ۱۴۰۲

در حال حاضر که در نیمه دوم شهریور ۱۴۰۲ هستیم باید بپذیریم که نمی‌ توان پیش بینی قطعی در مورد قیمت کشمش آفتابی برای تاریخ اشاره شده نمود اما با توجه به اینکه قیمت انگور در حال حاضر حدود ۱۵ هزار تومان است و از هر ۴ کیلو یک کیلو کشمش آفتابی به دست می‌ آید حدود قیمت فله این محصول برای شروع فصل روی ۶۰ هزار تومان خواهد بود البته ممکن است که میزانی بالاتر و یا میزانی پایین‌ تر به فروش رود و با توجه به اینکه قیمت فله کشمش آفتابی از بار فصل گذشته در حال حاضر کیلویی ۷۱ هزار تومان است پس کاهش قیمت را برای شروع فصل پیش‌ بینی می‌کنیم که طبیعی هم هست.

کشاورزان و باغداران به این نتیجه رسیده اند که امید زیادی برای صادرات کشمش وجود ندارد به همین جهت پرتیراژ‌ترین نوع کشمش در ایران را که همان کشمش تیزابی است را امسال با کمبود تولید آن مواجه هستیم و اصلاً نمی‌ صرفد برای باغدار که آن را برای فصل جاری تولید کند توجه داشته باشید در همین زمانی که این مقاله نوشته می‌شود قیمت کشمش تیزابی فله‌ای ۵۲ هزار تومان است و با این فله هم امکان صادرات نیست چه برسه به اینکه اگر قرار باشد برای سال جاری محصول اشاره شده را آماده کنیم قیمت آن زیر ۶۰ هزار تومان نخواهد بود پس با این نرخ اصلاً امکان صادرات آن وجود ندارد.

جهت استعلام قیمت کشمش آفتابی خشک با شماره هایی که در وب سایت قرار داده شده تماس بگیرید.

برای شروع فصل و طول فصل افزایش موجودی کشمش آفتابی را پیش بینی می‌ کنیم و کاهش تولید کشمش تیزابی و همین موضوع باعث می‌ گردد اگر صادراتی هم برای محصول تیزابی در جریان باشد شما با مشکلات عدیده‌ ای برای تامین بار فله آن مواجه خواهید شد. باید بپذیریم تا زمانی که هیچ نظارت و بازرسی از جانب دولت و سیستم اقتصادی کشورمان وجود نداشته باشد هر سال وضعیت بدتر از سال گذشته خواهد شد و آن صحبت‌هایی که در جراید راجع به امیدواری و چشم انداز روشن صادرات می‌ شود را اصلاً جدی نگیرید چون تجارت با حرف درمان نمی‌ شود بلکه با عمل است که می‌ توان امید به بهبود آن داشت.

محصول پلویی بوجاری شده آفتابی در کارخانه ⇓

قیمت کشمش آفتابی برای  مهر ۱۴۰۲

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما